måndag 15 december 2008

Avtackning med cykelhjälm i silver och tränings t-shirt i rött!

Avgående kommunalrådet Hans-Olov Sjölund (v) här på bilden med centerpartiets Jenny Adolphson.

Jag bad Hans-Olov Sjölund om ursäkt att centerpartiet inte biföll hans motion om alternativ minnesgåva till anställda och förtroendevalda i Köpings kommun. Vänsterpartiet föreslog en cykel. Men förslaget röstades alltså ner med bred majoritet.

Som en tröst dagen till ära så gav centerpartiet honom en cykelhjälm i silver i brist på guldcyklar...till det så fick han även en röd tränings t-shirt som kan användas på Natilus där både Hans-Olov och jag tränar för fulla muggar! Åtminstone nu så sätter det lite mer press på oss :)

Tack Hans-Olov för dina insatser för Köpings kommun! Och lycka till med dom nya spännade sakerna som du kommer att ta dig an efter nyår.

Kommunfullmäktige i övrigt var klart på 16min.

4 kommentarer:

  1. Att få en cykelhjälm är ju nästan en förolämpning. Det är ungefär som att få ett par läsglasögon när man slutar ett jobb.Både hjälm o läsbrillor bör var o en prova ut själva om man överhuvudtaget anser sig behöva nån.

    SvaraRadera
  2. Cykelhjälmen symbolyserar trygghet, sunt förnuft och ansvarstagande.

    Hans-Olov uppskattade det humoristiska i silverhjälmen.

    Till nästa uppvaktning ska jag se om jag kan skicka med ett par läsglasögon..tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Märkligt att cykelhjälmen har blivit en nationalsymbol. Jag trodde den var till för att användas. Tydligen inte. Kommer den hamna i bokhyllan vid sidan av dalahästen månne?

    SvaraRadera
  4. Cykelhjälmen är av barnmodell och torde göra sig bra i bokhyllan bredvid dalahästen...har du funderat på tränings t-shirten?

    SvaraRadera