torsdag 6 december 2007

Landningen gick bra!

Nu är jag hemma från Bryssel. Ett par intensiva och mycket lärorika dagar nere i Europaparlamentets kärna har gett mig mersmak med det jag håller på med - påverkar!
Det finns såna enorma möjligheter att påverka, och det är mötet med andra människor som är grunden för att lyckas. Jag vill möta en massa människor.


Ner till Bryssel var vi en Centerpartistisk delegation på ungefär 50personer. Framförallt så var det representanter från storstadsregionerna i Sverige - Stockolm, Malmö och Göteborg. CUF hade skickat 4st representanter som vunnit resan genom en media och genomslagstävling 2005 - men den som väntar på något gott - blev mkt nöjd!

Bryssel var fantastiskt. Trots att belgarna inte pratade engelska (så väl/eller inte alls) Trots att de knappt hade några uttagsautomater. Trots att det regnade en del...
Det var extra roligt att stifta nya bekantskaper med centerpartister från malmö och sthlm. Lilla torgetcentern och studreplanscentern var representerade och det ska bli mkt intressant att följa deras utveckling.

Ikväll så ska jag på jubileumsmiddag för kommunens 25års anställda. Men innan det tänkte jag hinna med att träna, sola och kanske simma ett par längder.

Tack Erika, Gustav, Oskar och Neche för ett fantastiskt ledarskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar