söndag 22 mars 2009

Bowlingfight, tingeling och den gröna!

Själv är jag en hyffsat flitig bowlare och brukar spela nere vid Palace Bowl som ett lördagsnöje. Men denna lördag var annorlunda då det var första gången som jag såg en seriematch i bowling. Det var derby mellan Köpings främsta lag IKW och storebror "saltgurkan" Västerås SK. En tillställning som hade mer än vad jag hade förväntat mig. Fullt med folk, hejarramsor, psykningar, "tingelings" och flera bra prestationer i denna tighta bowlingfight. För att bli en bra bowlare krävs både mental styrka, känsla och en vinnarskalle. IKW visade att de kunde leverera denna lördag. Hoppas att det går lika bra i det fortsatta kvalet till allsvenskan.
Ett stort lycka till Simon!


Annika och Simon var glada för IKW:s utskåpning mot VSK , 16 -3 i helgens bowlingderby. Annika var inte lika glad över att korten inte lades på bordet från min sida...
men Simon gillade dock att prata kryssning :)


Avslutningsvis vill jag bara säga att detta är min favvotröja just nu.
Den "gröna" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar