söndag 19 oktober 2008

En fantastisk dag! (livserfarenhet del3)

Efter några samtal så står det klart att jag borde kunna åka med tre däck på släpkärran och plocka bort det trasiga däcket - leverera veden till Saltsjö-boo samt åka de 17milen hem igen.

Nu började det spännande med att testa en teori i praktiken. Att köra på södra länken, med vetskapen om att det fortfarande är en teori i prövning var lite svettigt...men gissa om jag var glad när jag såg skylten mot Orminge och Lennersta där man svänger av för att komma till Saltsjö-boo.

Att lasta av veden gick på 25min.
Vedkunden väldigt nöjd :)
Fredrik väldigt lättad över att teorin nu var praktiserad :)

Sen hade jag bara 17mil kvar hem. Och hem kom jag 3h senare än planerat - men med erfarenhet av det oväntade. Stolt över att jag lyckades behålla lugnet i en väldigt stressad situation.

En livserfarenhet efter en fantastisk dag helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar