måndag 6 oktober 2008

Fortsättning på en fantastisk dag! (livserfarenhet del2)

Undvik, undvik, undvik...så skulle Thunder ha inlett beskrivningen av de farliga utmaningar mot krigshjältar från forntiden och onda badguys som han strider mot varje vecka. I mitt fall så är det lite annorlunda i och med att jag levererar ved, men tydligen så kan vad som helst hända även där.

Har du åkt i en bil på Essingeleden i rusningstrafik? Isåfall så vet du att det är rejält packat med bilar, det går emellertid inte speciellt fort...men om man kan så ska man givetvis undvika leden om man har möjlighet. Det kunde jag ha gjort vid 16tiden förra onsdagen!
Men nu var läget iallafall så att jag är på väg på Essingeleden Norröver. Och eftersom jag är på väg åt fel håll, så är det läge att vända innan jag kommer till Vällingby...och dit skulle jag absolut inte. Svänger av till höger mot en liten ort som jag inte minns namnet på - svänger under vägen och upp på rätt sida av Essingeleden.

Yes, nu är jag äntligen på rätt väg! Kl närmar sig allt mer halv 5. Det är tiden då jag ska leverera ved ut i Saltsjö-boo. Nu är det verkligen rusningstrafik och trafiken går sakta sakta fram...kör i 5-10km/h. Då händer det...en man kommer springandes på min vänstra sida och bankar på min sidoruta. Jag vevar ner rutan och frågar vad som står på.
- Ditt vänstra bakdäck har låst sig, det rör sig inte, och det är bäst att du stannar nu innan du får punktering...
Jag kör bilen åt sidan, befinner mig fortfarande mitt på Essingeleden...det finns 2st körfält och ett fält vad man skulle kunna räkna som en väggren.
Går ut ur bilen, nu börjar bilarna att åka lite fortare...en lastbil swooshar förbi alldeles bredvid mig samtidigt som jag tar mig bak mot släpkärran.
Det var svårt att se hurvida däcket var fastlåst eller inte. Jag bad en cyklist att spana in däcket medan jag rullade fram med bilen. Hon konstaterade att däcket var fastlåst. Hmm, trouble

fortsättning följer

1 kommentar: