torsdag 14 maj 2009

Hur lätt ska det va?

Jag har insett att det krävs faktiskt lite jobb för att kryssa mig till Bryssel. Inte nog med att du behöver kryssa mig - 12 500personer till behöver säga sitt!

Tillvägagångssätet är också intressant, hur hittar man sin kandidat på valsedeln?

Inte nog med att du behöver få tag på Centerpartiets valsedel - tro det eller ej - men du behöver vända på valsedeln för att kunna rösta på mig :)
På plats 37 står Fredrik Andersson 27år, förtroendevald Köping.

Genom att sätta ett kryss framför namnet så är mission completed. Not

Du behöver gå till din röstlokal, ta med dig legitimation - och lämna valsedeln.

När du gjort det så insåg du att det här var ju inte så svårt. Det kan fler personer göra. Det är då jobbet börjar, att få andra personer att göra det som du vill. Lycka till vi har tre veckor på oss att nå de 12 500 kryss som behövs!

Jag ser att i Köpings kommun så kan man förtidsrösta från den 20 maj. Vad gäller där du bor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar