fredag 28 oktober 2011

60. Klockaregårdens Trädgårdsbutik AB

Inspirerad av odling och trädgård


Kajsa Holst driver Klockaregården. Här finns ett brett sortiment av perenner, buskar och träd, samt trädgårdskonst och vackra detaljer för trädgården. Butiken öppnar före påsk och stänger dagen före jul. Affärsidé bygger på att sälja växter av hög kvalitet i en inspirerande miljö. 

"– Vi erbjuder också trädgårdskonsultationer. Många vill ha hjälp med att välja växter, beskära och så vidare. Klockaregårdens Trädgårdsbutik har idag en stadig kundkrets. Många kunder tycker att det är skönt att komma ut på landet, det är ett lugnare tempo vilket är en konkurrensfördel.
– Att jag har lyckats tror jag beror på att jag är lyhörd och lyssnar på vad kunderna vill ha. Min drivkraft ligger i att jag kan styra över mig själv samt att få positiv respons. Dessutom vill jag ständigt utveckla verksamheten." källa jordbruksverkets Broschyren Fördel landsbygd — entreprenörer som vågat

Mer information på företagets websida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar