torsdag 1 december 2011

194. Brönne Islandshästar

Ridtur i vacker natur


På företagets websida kan i läsa "Ansvarig för verksamheten är jag, Viveca Kaunitz. Hästintresset har funnits sedan jag som barn började rida på ridskola. När jag ett antal år senare provade på att rida islandshäst blev jag fast. Och detta ledde till den verksamhet som jag nu haft i mer än 10 år.


På gården finns drygt 20 hästar varav 12-13 st går med i verksamheten. Resten är föl och unghästar.
Vårt mål är att erbjuda ridturer i vacker natur på välridna hästar under vår, sommar och höst, samt ridkurser på våren och hösten. Det är för det mesta jag som leder turerna, men när jag behöver vara ledig är det min dotter Lovisa som ansvarar för ridningen. Hon är 22 år och har varit delaktig i verksamheten under en längre tid." källa


kontakta företaget via websidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar