torsdag 3 november 2011

76. Joyevent

Välj glädje varje dag!


Evelina Åslund är entreprenören bakom Joyevent i Jämtland. 


På företagets websida kan vi läsa följande " Idén och grunden i min verksamhet är att förena jakt och friluftsliv med temat hälsa och välmående. Min vision är att alla människor ska kunna känna glädje varje dag.Life is to be enjoyed! Jag är utbildad auktoriserad jaktguide via NJA (Norrlands Jakt Arrangörer) och har mångårig erfarenhet av jakt i olika former. Min främsta jaktkunskap är jakt med stående fågelhund. Jag har två irlänska settrar som heter Zero och Shiva. Jag samarbetar med andra hundförare som guidar tillsammans med mig. Guiderna jag anlitar för mina jakter är profesionella, glada och jaktbitna tjejer och killar som alla har olika hundraser för ändamålet vilket gör att Ni även kan få jaga över bland annat gordonsetter, vorster och pointer. Förutom rena jaktarrangemang erbjuder jag spännnade kombinationer till jakten där hälsa är temat. I dessa kombinationsarrangemang samarbeter jag med olika aktörer för ändamålet.

Joy Event och grön rehabilitering

Min övertygelse är att de yttre miljöerna vi vistas i påverkar vårt välmående i mycket större utsträckning än vad vi tror.  Att använda naturen som en resurs att vistas i för återhämtningnär man är trött och stressad, för inspiration när man har slut på idéer och har svårt att fokusera, för rekreation när man behöver miljöombyte – är en fantastisk möjlighet! Jag kan erbjuda en mängd annorlunda variationer på det.  Jag har med hjälp av moderna forskarrapporter i ämnet Grön rehabilitering beskrivit hur det kan ingå i min verksamhet." källa joyevent.se


Läs mer på företagets websida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar