onsdag 24 mars 2010

Vad hände med ugglan?

Ikväll så var jag och simmade i Malmabadet, Kolsva. Under tiden när jag simmade så tittade jag mig runt omkring för att se vad som förändrats under åren, sedan jag gick på högstadiet (98)...shit vad länge sen det är!!

Iallafall, så tyckte jag att mkt var sig likt, fast de hade bytt ut den vävda tavlan som fanns på ena väggen. Det fick mig att minnas tillbaka till, när jag gick i åttonde klass och vi hade träslöjd och killarna i klass 8A skulle skulpera fram en Malmauggla ur ett par grova träkubbar. Med OK ifrån rektor och allt. Som jag minns det så var vi riktigt taggade till en början, vi målade säkert upp bilden av hur den ståtliga träugglan skulle förgylla Malmaskolans uteplats, och vi skulle stolt rista in att det var vi killarna i klass 8A som varit kreatörerna från idé - genomförande till invigning.

Som jag minns det när jag kollade på den utbytta vävda tavlan så dog intresset rätt så snart att färdigställa den där ugglan. Även fast vi slet rätt hårt med den under ett par tillfällen. Det hade säkert blivit annorlunda om vi hade fått tillåtelse att använda motorsåg, vad vet jag.
En del projekt är dömda på förhand att misslyckas, när man ger ungdomar fel verktyg att jobba med.

Efter att jag simmat och solat så gick jag in i bastun och upptäckte till min glädje att det numera finns en vattendusch i bastun, vilken lyx! Trogen lobbing från det äldre bastusällskapet som träffas var fredag?? Troligtvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar