lördag 8 september 2007

Jag blir så ***** arg!

Igår så befann jag mig på ett café i centrala Västerås, när det plötsligt kommer fram ett gäng skinnskallar och delar ut flygblad. En av dom stannar till vid mitt och Per-Anders bord och säger: "Ni är blinda..."
Killen skulle precis börja berätta om sitt engagemang när hans kompisar drog med honom vidare längst storagatan.

Efter 10 minuter så hör jag gormande och skrik längre ner mot Centra-punkt korsningen. Sen så kommer dom springande...ett gäng skinnskallar, som skriker "nu ska dom jävlarna få"... skinnskallarna tar ett par glasflaskor som står vid ett cafébord och fortsätter springa... sekunden senare så har de drämt in flaskan i en killes huvud.

Flaskan träffade alldeles ovanför tinningen och han kommer blödande gåendes mot oss som fortfarande sitter ner och inte riktigt fattat vad som hänt. Han hade gått och lyssnat på musik i sin Ipode, när han plötsligt fick en flaska i huvud.

Så jäkla dumt! Så onödigt! Vad hade killen som fick en flaska i huvudet gjort skinnskallarna? Ingenting!

Jag blir så arg och ännu argare blir jag när jag får läsa på vlt webben senare på kvällen att skinnskallarna även gick till attack mot en 60åriga gubbe som bad gänget att lugna ner sig. Han blev slagen medvetslös.

"Någon måste göra något" brukar man höra säga, samhället behöver reagera mot denna typ av fasoner. Hur många till ska få en glasflaska i huvudet innan "någon" reagerar?

Jag vill inte att min kompis ska få en flaska i huvudet. Vi har ett ansvar du och jag. jag kan inte acceptera detta oprovocerade våld. Det måste få ett slut, och det är endast du och jag som kan säga nu får det vara nog! Engagera dig i något vettigt, ett politiskt parti som bygger på alla människors lika rätt och värde.

Påverka genom argumentation inte glasflaskor.

1 kommentar:

  1. Viktigt att både skriva och prata om detta tycker jag så att man har nåt sorts engagemang och att folk blir mer medvetna!

    SvaraRadera