måndag 24 september 2007

Äntligen lite debatt i Kommunfullmäktige!

Efter kvällens Kf så lever hoppet om att vi kan få igång intresset för det politiskadebatten igen! Det blev debatt!!! Vi var inte överens!!! Och fler förtroendevalda gick upp i talarstolen och sa sitt tycke. Äntligen!

Min motion om att säga upp avtalet med KBAB Service fick både vänstern och högern att reagera. Som väntat så blev den avslagen. Men det var ändå debatten som var viktig att föras.

Jag kan inte nöja mig med svaret att Köping kommuns kommunalråd säger att hon tycker att "det fungerar bra" och att vi därför inte ska göra en ny upphandling. Det håller liksom inte.

Jag fick också tips av en vänsterpartist om att jag borde motionera om att sälja ut allmännyttan, hmmm ska fundera på den.

Nu kasta sig i sängen!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar