fredag 10 oktober 2008

Fortsättning på en fantastisk dag! (livserfarenhet del3)

Så jag tar upp mobilen och ringer upp macken där jag lånat släpkärran. Efter en stund får jag prata med rätt person och jag förklarar läget.
- Har du en hammare? Nope
- Har du en skiftnyckel? Nope
- Har du något som du kan klappa till däcket med för att se om låsningen släpper...
Att ställa sig med ryggen vänd mot trafiken är inte den bästa idén i rusningtrafik. Framförallt inte på den leden. Vi diskuterar fram och tillbaka och väger risker mot varandra innan jag får klartecken att ge mig iväg på tre däck till närmsta mack.

Sagt och gjort så åker jag iväg ytterst försiktigt. Efter ett par kilometer så ser jag äntligen OK macken upp på höjden och svänger av Södralänken.

Puh, stannar bilen. Går in på macken och ber om hjälp. Den snälla kassörskan följer med ut och vi konstaterar att däcket sitter fast. Prövar att fylla på med luft - Pysssss, nada...
Ringer tillbaka till uthyrningsstället och kollar om det är okej att pröva med punkteringslagning på flaska. De gav tummen upp!
Prövade och däcket fylldes på med det vita skummet. Yes hann jag tänka för en sekund innan jag hörde hur det vita skummet pös ut och bildade en vit pöl på asfalten...


Hmmm ...

Fortsättning snart

(ps. min dator kraschade i måndags, men så väcktes den till liv igen igår av en fantastisk IT tekniker. Thank u)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar