tisdag 5 januari 2010

Första fotbollsträningen på 5år!

Ikväll gjorde jag debut i fotboll, återigen. Vill inte kalla det comeback, utan det kändes mer som en åldersdebut. För säkerhets skull så hade jag tagit fel på tiden och fick vänta i drygt 45min innan träningen skulle börja, för säkerhets skull så hade jag tagit med två par skor...för jag tänkte att nån borde väl funka att sparka till en boll med.
De första, som skulle vara inomhusfotbollsskor de 2001års modell var rena skridskorna, inget grepp alls...så de gick bort efter en match. Det andra paret mina tennis/joggingskor superduper adidas extra dämpning är det grymt grepp i...fast inte direkt lämpade att spela fotboll i. Men vad sjutton gör väl det. Jag var på en fotbollsplan igen efter 5år vid sidan. Fötterna gav inte vika, andra andningen kom aldrig riktigt igång. Men vad gjorde väl det. Jag kunde vara på en fotbollsplan igen. Och det kändes riktigt bra :)
Sa jag att jag fick glidtackla en gång också...haha
Nu ser jag fram emot nästa träning. Yapp, det gör jag.

ps. Kanske ska skaffa mig ett par riktiga dojer också. ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar