måndag 29 september 2008

Ingen vanlig måndag?

Idag ska jag till Af och göra en avstämning med min Af-coach om entreprenörskapsutbildningen som jag deltar i. Utbildningen är riktigt bra, oavsett om man har för avsikt att starta eget eller inte så är utbildningen nyttig och jag känner att jag växer som människa genom de olika problemställningar vi får brottas med. Min uppfattning är att utbildningsansvarige Lennart Augustsson vet vad han pratar om och han lyckas inspirera mig som deltagare till att vilja än lite mer.

Efter Af så blir det gym. Jag tränar på Natilus och försöker göra det 3-4ggr i veckan. Det gör jag för att jag vill må bra. Jag får mycket energi av att träna - energi som jag tar med mig in i alla de olika aktiviteter som jag är inblandad i. Det fanns också en tid när jag slutade träna helt, det var en tid full av trötthet, ångest, skräpmat och tv. En för mig negativ levnadsstil som jag absolut inte vill tillbaka till.

För att kunna bli smalare och vassare så behöver vi både vara medveten om hur läget är idag men också fundera igenom hur vi vill ha det och varför vi vill ha det så - efter det så skriver vi ned detta på ett papper om vad just du och jag behöver göra för att nå dit vi vill. Vipps så har vi skapat en handlingsplan. På samma målmedvetna sätt som jag jobbar med mig själv så vill jag jobba med EU. Jag tror på människan och genom människans beslutsamhet så kan vi påverka utvecklingen. Men det börjar med att vi vill något mer. Det börjar med dig!

Ikväll så är det Kommunfullmäktige. Det börjar kl 18 och det finns möjlighet för dig som bor i Köpings kommun att ställa en fråga till Kf församlingen, under allmänhetens frågestund. Efter den punkten så har vi 42 ärenden att besluta om. Centerpartiet har genom Per-Anders Jansson skrivit en motion om en upphandlingspolicy för Köpings kommun. Bifall - Avslag eller besvarad...mmm vi får se ikväll. Kf sänds direkt i västra mälardalen television, går även att se i efteråt via koping.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar