måndag 22 oktober 2007

Företagsbesök på utmanande Thea tandhälsa!

Igår var jag med om ett fantastiskt företagsbesök! Efter besöket fick jag ny drivkraft att fortsätta på min linje om ett mer företagsamt och entreprenörskapsvänligt Köpings kommun.

Jag fick möjlighet att träffa Marie Lenell, VD för Thea tandhälsa.
Marie är en riktig superentreprenör som byggt upp Thea tandhälsa från 0kr till 32miljoner på 9månader. Det är väldigt få bolag som klarar av den resan på så kort tid, i Sverige är dom lätträknaden (3st).

Marie och Thea tandhälsa har ett utmanande synsätt som jag tycker är väldigt härligt! Thea tandhälsa har som mål att kunden, (inte patienten) ska känna att gå till tandläkaren är ett av plussen (+) i vår vardag, inte som det är nu ett klart minus! Genom att jobba mot den visionen har Marie och Thea tandhälsa tänkt till innan dom startat sin verksamhet, de har genomarbetat sin affärsplan och hela tiden vägt in vad det är som gör att både kunden och personal ska känna sig trygga, glada, nöjda i den miljö som de vistas i.

Thea tandhälsa vågar tänka annorlunda och köra sin stil fullt ut. Det beundrar jag och jag blir jätteglad varje gång som jag tänker på allt jag fick veta om Thea tandhälsa och tankarna bakom!

Tack Gustav för tipset om att besöka Marie på Thea Tandhälsa.

Idag så ska jag på lunch med företagarnas ordförande i Köping, efter det så ska jag träffa Mari Ljungkvist på Ljungträ AB.

Det ser alltså ut att bli ännu en spännande dag i Köping :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar