tisdag 16 oktober 2007

Tar kommunalrådet på sig ledartröjan?

Idag så kom min insändare in om det lokala företagsklimatet. Jag tror att vi är inne på tredje eller fjärde replikvändan nu.


En kort sammafattning kan lyda att jag anser att vi kan göra mkt mer för att förbättra det lokala företagsklimatet och tat bollen ligger hos oss politiker för att bidra med en sjysst spelplan som kan främja människans företagsamhet inte motverka den. Till min motståndare så står vänsterpartiets kommualråd som menar på att det är jag som är boven i dramat som målar upp en osann bild, och att företagsklimatet faktiskt viss är bra...känns som att jag har hört den repliken ett tag nu, och då har jag inte varit aktiv speciellt länge i den kommunala politiken. Cirkus ett år ar det blivit nu, och jag måste faktiskt erkänna att det blir roligare och roligare för varje dag som går.

Jag vill utmana alla som läser denna blogg att själva engagera er, driv på i den frågan som ni tycker att Det här kan bli bättre, eller det här tycker jag inte alls om - det borde vi sluta upp med. Och gör det av hela ditt hjärta, så ska du se att även du kan påverka! Ta första steget redan idag. Bli gärna medlem i Centerpartiet eller i Centerpartiets Ungdomsförbund!

Ha en riktigt bra dag, för det ska jag ha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar