onsdag 24 september 2008

Från Politikerskolan till EU-parlamentet?

Allt börjar hos dig. Nu har du chansen att vara en viktig kugge i det bortglömda valet, EU-parlamentsvalet. Fredrik Andersson, Köping, kandiderar till EU-parlamentet och söker nu ditt stöd i Centerpartiets medlemsomröstning. Men det är bråttom!

Endast 24h återstår av medlemsomröstningen. För att rösta; skriv Fredrik Andersson, Köping på din röstsedel och skicka in senast fredag 26/9.

- Jag vill driva en kampanj för mer människa och mindre byråkrati i EU. Ta debatten och visa att de värderingar som Centerpartiet står för är de värderingar som kan ena och utveckla Europa!

– Valet till Europaparlamentet är alldeles för viktigt för att försvinna i mängden. Just nu så känns det som att många inte bryr sig. Att det ligger väldigt långt bort. Men det är närmare än vad vi tror.

Idag vet vi att det finns partier som satsar just på detta val. Lyckas de i detta val, så är sannolikheten stor att de även kommer att komma in i riksdagen 2010.

– Jag har bestämt mig för att jag vill påverka den utvecklingen. Jag vill inte se några Sverigedemokrater varken i EU parlamentet eller i Sveriges riksdag. Den människosynen som de står för är hemsk och måste bemötas.

Jag kandiderar till Europaparlamentet för att föra fram de varma, öppna och mänskliga värderingar som Centerpartiet står för. I Centerpartiet pratar vi om att vi vill ha ett smalare men vassare EU. Vad jag förstår så rimmar det väl med vårt federalistiska samhälle. För mig så innebär det att EU länderna gemensamt går ihop för att lösa frågor som inte stannar vid landsgränsen utan påverkar flera länder.

- EU ska syssla med det som EU är duktiga på. Bort ifrån detaljfrågor och regleringar av böjda gurkor. Jag har tre stycken frågeställningar som jag kommer att jobba vidare med och utveckla mitt resonemang kring. Det är frågeställningar om Makt, Miljö och Människa.

- Jag vill se mer människa och mindre byråkrati i EU-parlamentet
- I en orolig tid som vi lever i behövs det en drivande och en stark röst i parlamentet som lyfter miljödebatten till att handla om möjligheter och inte bara problem!
- Hur mkt makt ska EU ha?

Jag vet att det går att påverka genom politik i kommun, landsting, riksdag. Nu vill jag påverka även i EU-parlamentet. Därför så söker jag ditt stöd och hoppas att du vill hjälpa mig att driva politik och påverkan i EU.

Vill du se en smalare och vassare Fredrik? Rösta på mig i Centerpartiets medlemsomröstning.

Ps. fyll i tidningstalongen skriv Fredrik Andersson, Köping på röstsedeln. Det går ej att rösta på mig via internwebben. ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar