fredag 12 september 2008

Skruvdobbarna på efter 4års frånvaro!

Igårkväll gjorde jag min första fotbollsträning sedan slutet på 2004! Anledningen till varför som jag inte spelat sedan dess är flera.

Den första anledningen är mina fotleder - som är totalt förstörda sedan stukningar i oändligt antal upprepade gånger. Detta har lett till att jag fått tejpa mina fotleder sedan 15års ålder. Till slut så blir det en sån vana att man reflekterar inte ens över det, det blir en självklarhet att tejpa för att kunna spela fotboll. Givetvis så fick jag tejpa mina fötter även igår. men det verkar som att uppehållet från fotbollen och den uppbyggande rehabträningen på Natilus och i bassängen har gett resultat. Nu är det bara andningen som behöver komma igång. Att inte komma in i andra andningen under uppvärmningen är rätt jobbigt, speciellt när det är kallt i luften...

Den andra anledningen är att jag helt enkelt inte har haft tid att träna fotboll. För ska man spela fotboll tycker jag att det är roligt om man kan göra sig själv rättvis på fotbollsplanen. Jag har inte heller haft intresse att endast spela matcher, även om det så klart lockar.

Den tredje anledningen att jag har prioriterat annat och på många sätt växt ifrån min förkärlek till fotboll. En kärlek som på många sätt var konstant från barn upp till slutet på tonåren. Nu med lite distans till fotbollen och till livet så kan jag mer njuta av att vara med och spela. Spela för att det är skoj, men även ta det väldigt seriöst - inställningsfråga...mmm svår balansgång.

Kul att få spela på en plan som är lagom blöt, så att man kan använda skruvdobb och lägga in ett par sköna glidtacklingar. Vi får se vad som händer med det nyvunna intresset. Kanske så blir det fler träningar. Samtidigt så går vi mot en rätt intensiv höst med mkt politik och entreprenörskapsutbilning.

Ha en bra helg!

2 kommentarer:

  1. Ett tips.. Fotledsskydd ska vara kanon har jag hört från de som använder, kan var bättre än tejpning kanske..

    SvaraRadera
  2. Nope, fotledsskydd hjälper inte. Det blir helt enkelt inte tillräckligt stabilt. för mig så är det en förutsättning för att jag ska kunna spela. Men har man en lindrigare stukning så kanske fotledskydd vara en billigare lösning. Men jag kör 40krs rullar varje träning...

    SvaraRadera