lördag 13 september 2008

Under utveckling!

Just nu så går jag en entreprenörskapsutbildning i Köping. Utbildningen pågår under 12 veckors tid. Anledningen till varför som jag går denna utbildning är att jag älskar att fundera på olika affärsidéer och hur man skulle kunna utvecka olika typer av verksamheter. Fördelen med att gå denna utbildning är att man samlar flera människor med intresset att driva något framåt, utveckla sig själva och sina idéer - det ger en enorm energi att befinna sig i en sån miljö!

Just jag har ambitionen att vidareutveckla en affärsidé. En produktionsplats med stora möjligheter. i detta skede när jag jobbar med just idén och affärsplanen så gäller det att tänka "outside the box", inte begränsa sig själv utan tänka relativt fritt och svara på frågorna.
Varför, var, med vad, med vilka samt hur vill jag göra affärer?

Det är en oerhört spännande tid vi lever i just nu. Aldrig har det väl funnits så mkt möjligheter att just göra något av sina ideér? Flera undersökningar som har presenterats visar att fler ungdomar än tidigare kan tänka sig att bli egen företagare. Något som är väldigt positivt för samhället. Fler personer som driver på sina idéer och strävar efter att utveckla samhället och tjänsterna som kan underlätta människors vardag. Det finns få saker som är så utvecklande för dig som person som att bli egen företagare. Oerhört mkt jobb, många sömnlösa nätter men förhoppningsvis också tillfredställelsen i att visa sig själv att man byggt upp något själv. Man kan ta ut en lön utifrån sin egen affärsidé. Man gör en vinst som man kan använda till att utveckla verksamheten, kanske till och med anställa en person i sitt företag. Det finns väldigt mycket positivt med eget företagande. Därför går jag denna entreprenörskapsutbildning för jag vill ta tillvara på mina idéer och tankar och se om det finns en lönsamhet i att starta upp företag kring idéerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar