måndag 11 maj 2009

Ett kryss för ett småföretagsklimat i Världsklass!

I EU parlamentet tänker jag driva frågan om att förenkla företagsamma människors vardag – det är dags att förbättra näringslivsklimatet för de små och medelstora företagen, bland annat genom regelförenkling och genom att underlätta marknadstillträde!

Europa behöver fler företagare och unionen behöver ta tillvara på företagsamma människors drivkraft! Mitt EU jobbar med rätt saker och har målsättningen ett småföretagsklimat i Världsklass!

Idag upplever många småföretagare att EU krånglar till deras vardag och bidrar med onödig byråkrati. Att små och medelstora utgör 99 % av alla företag inom EU verkar alldeles för många förtroendevalda nere i Bryssel ha missat. Förståelsen för att små och medelstora företag spelar en avgörande roll för ett lands konkurrenskraft och sysselsättning är avgörande för att rätt beslut ska fattas i Europaparlamentet.

För mig är det viktigt att ställa mig två frågor – Hur kommer detta beslut påverka den företagsamma människan? Kommer beslutet att innebära mer drivkraft och mindre byråkrati?

Tror du på den företagsamma människan? Då ska du rösta på mig i EU-parlamentsvalet den 7 juni för att jag fokusera till 100 % för ett företagsammare Europa! När jag kommer in i EU-parlamentet vill jag arbeta för mer företagsamhet och mindre byråkrati i EU. Ett Europa där utgångspunkten är den enskilda människans möjligheter att förverkliga sina livsdrömmar! Delar du min vision är jag tacksam för ditt kryss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar