fredag 26 juni 2009

Lämna in din jobbeställning!

Denna vecka har det blivit två anställningsintervjuer. Känns riktigt bra att komma igång med jobbsökeriet :)

Första jobbet var ett säljarjobb för Tele2. Jobbet var att sälja hela Tele2:s utbud, mobil- fasttelefoni, bredband, TVtjänster via dörrförsäljning i Västerås och Enköping.

Jobbet i sig verkade intressant, tyvärr fick jag en dålig magkänsla för de som jag skulle arbeta för och tillsammans med. När en dålig magkänsla infinner sig i ett tidigt skede i en anställningsprocess ska det mycket till för att vända den till något positivt under 12h. Det halvdygn som jag hade på mig att bestämma mig om jag ville jobba för det nystartade säljföretaget. Jag beslutade mig för att söka fler jobb och tackade nej.

Igårkväll var det intervju på ett företag som heter Novasis. Det kändes väldigt bra, förhoppningsvis så kommer jag att komma igång att jobba som personlig assistent inom kort.

Det känns verkligen som att jobbsökande är på väg att lossa, en bra start var att skicka in en jobbbeställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar