onsdag 10 juni 2009

Tvåhundraförtiofyra är helt fantastiskt!

Jag känner mig väldigt ödmjuk och tacksam över det förtroende som tvåhundraförtiofyra personer (244) visat mig genom att ta Centerpartiets valsedel, vända på den, och sätta ett kryss framför mitt namn.

- För mig är det oerhört stort och jag känner mig ödmjuk inför uppgiften att föra fram min vision för ett företagsammare Europa! Jag ska påverka Centerpartiet och vår europaparlamentariker Lena Ek i dessa viktiga frågor - och jag är övertygad om att de kommer att lyssna.

- För mig så är Centerpartiet småföretagarnas och de företagsamma människornas parti! Med vår ideologi, bakgrund och syn på människan och dess inneboendekraft så borde det inte vara någon fundering hos landets småföretagare vad de ska rösta på. Varför är det inte så idag, tror du?

Jag tror att det handlar om en otydlighet. Centerpartiet behöver visa vad det är vi vill och vart vi är på väg. Inga kompromisser på det området! De flesta personer som jag känner utanför politiken har ingen bild av Centerpartiet och vad Centerpartiet står för.

- Varför de ska rösta på Centerpartiet och inte på något annat större borgerligt parti? Varför ska man engagera sig i Centerpartiet, finns det verkligen möjlighet att påverka där?

Jag tror att denna valrörelse kan bli en väckarklocka för hela partiet, om man väljer att lyssna. Det finns ett glapp mellan Centerpartiets egen bild och medborgarnas bild av Centerpartiet (oftare än vad man tror så finns ännu ingen bild).
Vem ska förmedla bilden av Centerpartiet? Centerpartiet, oppositionen ...vem?

Centerpartiet har det mesta för att återigen bli ett 20%parti. Den bästa politiken för jobb och tillväxt, bästa miljöpolitiken och så hade vi tidigare ett grymt integritets och öppenhetsmanifest som ett bra beslutsunderlag. Jag känner att nu är det god tid inför 2010 att backa bandet, fånga upp det som är vår själ igen och varför inte gräva där vi står, som det så fint hette i vårt valmanifest.

Missförstå mig rätt. Jag är stolt Centerpartist, jag vet bara att vi kan mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar