tisdag 11 oktober 2011

5. Wilma & Morris

Att lyckas internationellt från lokal bas

Eftersom jag själv kommer ifrån Kolsva är det med glädje jag får presentera det Kolsvabördiga företaget Wilma&Morris. Företaget säljer bl a barnkläder och mössor från den egna kollektionen.

”Vår målgrupp är kvalitetsmedvetna föräldrar som inte vill att deras barn skall bli blöta och börja frysa på dagis eller på lekplatsen.
Förutom Wilma&Morris mössor säljer vi Reimas ytterkläder, Hestra vantar, Superfit skor och vi har dessutom ett hemförsäljningskoncept där vi säljer våra egna skalkläder och fantastiska fleece-ställ mm.
Ett barn som är klätt på rätt sätt blir inte kallt, och inte heller för varmt, eftersom kläderna ”andas” och släpper ut all överskottsvärme.” källa wilmamorris.se

Även då företaget har sin största marknad utanför Kolsva, så drivs företaget med framgång ifrån den upprustade Bro Skolan i Kolsva. Det visar att det finns möjlighet att driva sitt företag från lokal bas och ändå lyckas på den större internationella marknaden, genom att nyttja smarta försäljningskanaler och sälja bra produkter.


För att veta mer om Wilma&Morris läs gärna denna artikel, eller se websidan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar