söndag 13 november 2011

133. Spaarmanns G-S produkter

Rena hantverksprodukter i olika träslag


Gerhart Spaarmann är entreprenören och slöjdarn i företaget. 


På företagets websida kan vi läsa "Jag tillverkar i huvudsak bruksföremål, är noggrann med ytbehandlingen, använder en del i mitt eget hushåll, levererar till företag, hemslöjdsaffärer, kommuner, finns på utställningar och mässor. Du kan hitta mina produkter i Amerika, Frankrike, Belgien, Holland, Tyskland, i England vid Hovet. Eftersom det är rena hantverksprodukter så kan formen variera lite, färgen beror på träslaget. Lack förekommer endast som täcklack på målade föremål, resten är antingen behandlat med kallpressad linolja eller ett speciellt ytbehandlingsvax bestående av Bivax, Karnaubavax samt lite paraffin som jag själv tillverkar. Min specialité är tunna skålar, mellan 1 till 4 mm väggtjocklek." källa


Kontakta slöjdarn via websidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar