onsdag 9 november 2011

119. Cesarino Gobbi

Dryck, mat och annat gott från Italien


På företagets websida kan vi läsa "Alla som besökt Italien slås av härlig kultur, landets mångfald och vackra landskap. Mina hemtrakter finns i Le Marche-regionen och närmare bestämt staden Tolentino. När jag nämner Italien tänker många svenskar på Gardasjön, Sicilien, Rom, Milano, Verona, Venedig och kanske Pisa. Platser som Ancona, Pesaro, Macereta, Fermo och Ascoli Piceno kan bara ett fåtal placera på kartan. Men många känner till Adriatiska kusten och den sträcker sig från Pesaro i norr till San Bendetto i söder med helt fantastiska stränder i mellan. Hitills är det endast ett fåtal svenskar som besökt inlandet i Marche, och det är väldigt synd för här finns några av Italiens riktiga pärlor i mina hemtrakter. Då jordbruket sysselsätter en stor del av invånarna i regionen är tillgången stor på de mest fantastiska råvaror. Här görs några av Italiens finaste viner, fruktigaste marmelader och smakrikaste olivoljor. Mitt namn är Cesarino Gobbi, när jag flyttade till Sverige ville jag ta med mig det bästa från Marche-regionen. Jag har gjort ett personligt urval bland mina närmaste vänner och har valt ut de bästa vinerna, marmeladen och olivoljan jag kan tänka mig. Min ambition är att namnet Cesarino Gobbi ska förknippas med ett urval av de bästa produkterna, gjorda på de bästa råvarorna och hämtade direkt utan mellanhänder från mina egna personliga kontakter hemma i Marche-regionen. Några av vinerna som jag har tagit med mig till Sverige finns att köpa på Systembolaget, och ännu fler kommer att finnas för avnjutning på de bästa restaurangerna. Marmelad och olivolja som jag valt ut finns redan i ett antal delikatessbutiker. Men oavsett om du ser min symbol på en vinbutelj eller en marmeladburk så är det en personlig garanti för att produkten håller högsta klass." källa


kontakta företaget via websidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar